Mixul „P”-urilor în zicale românești

Servicii foto video corporate 

Pentru a construi o afacere care oferă servicii foto și productie video corporate, trebuie să ținem cont atât de regulile marketingului clasic, cât și de contextul social – cultural – geografic în care ne aflăm.

Astfel, după ce am adunat ca pe niște cărămizi cei 4P ai marketingului, asigurându-ne că ne-am definit produsul, publicul țintă, prețul și canalele de promovare, ca descoperit că „mortarul” era fabricat dintr-un nou mix de P-uri. Noi încercări  pe care trebuie să le trecem pentru a ajunge la inima clientului :  politică, popor, percepție, psihologie, pandemie, Paște, post, ploaie, … iar lista ar putea continua.

În luna decembrie ne luăm la trântă cu postul și cu „pomana porcului”, iar primavara cu păcălelile lui Prier. 

Am învățat că PROFESIONALISMUL, PASIUNEA  și PERSEVERENȚA sunt panacee pentru „P”-urile potrivnice.

Când vorbim despre percepție sau psihologie, ne referim la idei înrădăcinate în țara noastră, mentalităti greu de dizolvat.

În lipsa unei culturi plastice, sunt persoane care percep calitatea unui serviciu de imagine strict prin prisma prețului.

Cel mai des ne lovim de gândirea conform căreia “Dacă este scump, este bun”.  Această idee duce la creșterea neîntemeiată a prețurilor acelor furnizori a căror valoare oferită nu se reflectă în costul perceput. Astfel, unii clienți aleg un produs doar pentru că se prezintă ca fiind scump. Și, pentru că se întâmplă ca promovarea plătită să fie accesibilă, prima pagină google ne propune multe oferte lipsite de valoare.

Prețul corect reflectă calitatea unui serviciu de fotografie

O altă mentalitate greșită:  “Dacă este bun, trebuie să fie scump… deci nu mai cer ofertă”. Este greu de luptat cu această idee. De curând a ajuns la noi un schimb de mesaje între un prieten care avea de organizat un eveniment și un potențial client care nu era sigur că își permite să lucreze cu noi. Considera că  oferim servicii profesionale de calitate, iar acestea trebuie să coste mai mult decât bugetase pentru proiect. Prietenul ne-a cerut totuși un cost și s-a dovedit că nu suntem chiar așa de înfricoșători în ce privește prețul.

Căutați o anumită calitate care să vă satisfacă așteptările în schimbul celui mai bun preț? Vă propun să îmbrățișați următoarea zicală auzită prin Ardeal: “Dacă este bun, nu are cum să fie ieftin”. 

Am ajuns la concluzia că nu toate zicalele românești sunt utile în activitatea unui profesionist.  Dacă facem alegeri doar prin prisma prețului și a rezultatelor din prima pagină google, rămâne să ne mulțumim cu puțin, validând expresia “nu este pentru cine se pregătește, este pentru cine se nimerește”.

Dacă doriți să mai citiți și alte povești cu “P”-uri, sau aveți nevoie de servicii foto și producție video corporate, urmăriți postările noastre sau, mai bine, contactați-ne.

 

share: